Poslednja klapa pred Front

Konkurs je završen i žiri zaseda. Sada brojimo dane do 16. Međunarodnog festivala kratkometražnog filma Filmskog fronta, ali brojimo i nove rekorde. Ove godine stiglo je preko hiljadu filmova na adresu Festivala. Selektor, filmski i pozorišni reditelj Filip Markovinović, sada treba da pregleda sva ostvarenja i podeli ih u dve takmičarske kategorije.
„Pokriveni su svi kontinenti osim Antartika, a najviše radova je stiglo iz Hrvatske, 97 za sada. Primetan je, u odnosu na protekla izdanja, porast prijava filmova iz regiona, kao i njihov bolji kvalitet. U tom smislu pozdravljamo nastojanja Filmskog centra Srbije, Hrvatskog audio-vizualnog centra i Makedonske filmske agencije čiji se rad vidi i očituje kroz povećanje kvaliteta produkcije kratkog filma. Što se tiče ostatka sveta kao i prethodnih godina najbrojniji su filmovi iz Španije, Francuske, Nemačke i Irana,“ kaže selektor Festivala, Filip Markovinović.
Kratkometražni filmovi, pretežno igranog pa zatim animiranog, dokumentarnog i eksperimentalnog karaktera, proizvedeni u Srbiji i regionu čine osnovu ovog festivala, jer je misija FIlmskog Fronta pre svega afirmacija domaćeg filmskog stvaralaštva, kao i ispitivanju gde ono stoji u odnosu na region, a potom i u odnosu na savremene svetske trendove. Takmičarska selekcija okrenuta je, pre svega, mladim autorima koji grade svoj filmski rukopis.
„Svake godine Filmski Front svoj kvalitet pokazuje kroz broj pristiglih filmova iz Srbije i regiona što je znak da je festival prepoznat od strane autora. Paraleno sa time, znatno raste i kvalitet autorskih filmova koji nam stižu na adresu festivala“, kaže direktorka Festivala, Nina Latinović
16. Međunarodni festival kratkometražnog filma „Filmski front“ biće održan od 25. do 28. oktobra u bioskopskoj Sali Kulturnog centra Novog Sada i to pod parolom „Kratko, ali slatko!“. Filmski Front svake godine obiluje i kvalitetnim pratećim programom u vidu filmskih radionica za najmlađe, druženja u PUBeraju i mnogim drugim interesantnim aktivnostima.

Iz potrebe, pre svega publike, ali i studenata Akademije umetnosti u Novom Sadu, još 2003 godine nastaje „Vojvođanski festival filma i videa“. Vrlo brzo, on prerasta u Festival kratkometražnog filma Filmski Front, a tada dobija i međunarodni karakter.
Ono što se, pak, od nastanka nije menjalo, jeste srž festivala koji do danas neguje i afirmiše autorski umetnički izraz, eksperiment, profesionalizam, ali i entuzijazam, kao i tradicionalne filmske forme. Mali, intiman festival, sa dugogodišnjom publikom iz godine u godinu samo raste o čemu najviše svedoči broj najnovijih ostvarenja profesionalnih produkcija kratkog filma iz celoga sveta koji se prikazuju u okviru Međunarodne selekcije. Međunarodni festival kratkometražnog filma Filmski front ujedno je i prozor u događanja iz sveta kratkog filma u Srbiji i region i jedan od poslednjih bastiona filmske umetnosti Novog Sada.
Iza Festivala stoji Kino klub Novi Sad. Mladi ljudi Kino kluba u čijoj produkciji je do sada urađeno bliže stotinu kratkometražnih dokumentarnih, igranih, animiranih i eksperimentalnih filmova, kao i tri dugometražna igrana filma i dalje veruju da autorski film ima vernu publiku u Novom Sadu.
Festival se, sada već tradicionalno, održava poslednjeg vikenda u oktobru u Kulturnom centru Novoga Sada, a ulaz na sve festivalske dane je besplatan.
Konkurs za slanje filmova na Međunarodni festival kratkometražnog filma Filmski Front raspisuje se tokom juna, a obično traje do septembra meseca. Festival prima igrane, eksperimentalne, dokumentarne i animirane filmove, sa obaveznim uslovom trajanja do 30 minuta, kao i da su rađeni tokom tekuće ili prethodne godine.
Pobednika Srbija/region selekcije bira renomirani tročlani žiri, dok za pobednika Međunarodne selekcije glasa publika.

ČETVRTAK 25.10.

19:00h SVEČANO OTVARANJE FESTIVALA

19:10h MEĐUNARODNA SELEKCIJA

Excuse me, I’m looking for the ping-pong room and my girlfriend,
r: Bernhard Wenger (2018, Austrija, 23’)
Road Accident, r: Anna Dezhurko (2018, Rusija, 13’)
Rocco, r: Gerard Nogueira (2017, Španija, 9’)
I’m Cold Meat, r: Romain Laguna (2017, Francuska, 18’)
Midnight Run, r: Remya Raj (2018, Indija, 14’)
Touch, r: Rachel Anciaux & Laurence De Wilde (2018, Francuska, 2’)
Mayla, r: Rafael Klepfisch ( 2017, Belgija, 11’)
The Waste Land, r: A Cheng Dong (2017, Kina, 15’)

PETAK 26.10

18:00h DOKUFRONT SELEKCIJA

4 godine u 10 minuta, r: Mladen Kovačević (2018, Srbija, 63’)

20:00h MEĐUnarodna selekcija

Lunch Time, r: Alireza Ghasemi (2017, Iran, 16’)
The Last Cruise, r: Hristina Belousova (2018, Uzbekistan, 2’)
Timbo, r: Peiman Zekavat (2017, Velika Britanija, 9’)
We are in a Dream, r: Henna Välkky (2018, Finska, 6’)
Royal Blue, r: Dinko Draganović (2018, Austrija, 20’)
Natural Selection, r: Nikita Tamarov (2018, Rusija, 15’)
Sunscapades, r: Ben Mitchell (2018, Velika Britanija, 4’)
Silent Campine, r: Steffen Geypens (2017, Belgija, 15’)
Teenage Threesome, r: Arkadij Khaet (2017, Nemačka, 4’)
A Family Tale, r: José Corral Llorente (2017, Španija, 13’)

22:00h Srbija/region selekcija

Would You Look At Her, r: Goran Stolevski (2017, Makedonija, 18’)
Peloid, r: Bojan Stijović (2018, Crna Gora, 18’)
Krila i stvari, r: Jelena Gavrilović (2018, Srbija, 15’)
Ljeto ’17, r: Veno Mušinović (2018, Hrvatska, 10’)
Predmeti koji tonu, r: Filip Peruzović (2018, Hrvatska, 23’)
Roze, r: Tamara Todorović (2018, Srbija, 17’)

00:00h HORRORFRONT selekcija

Vonnis, r: Walt Bladt (2018, Belgija, 8’)
Gotcha, r: Stefani Doytchinova (2018, Bugarska, 21’)
Hammer Down, r: Daniel Pasto (2018, Amerika, 3’)
Quidnunc, r: Harry Ayiotis (2017, Kipar, 25’)
What Metal Girls Are Into, r: Laurel Vail, (2017, Amerika, 15’)
Simple Simon, r: Maninder Chana (2018, Kanada, 8’)
Insanium, r: Rui Pedro Sousa (2018, Portugal, 17’)

SUBOTA 27.10.

11:00h Frontić selekcija (izbor animiranih filmova za najmlađe, 6+)

Eho, r: Boriša Simović i Kosta Rakićević ( 2018, Srbija, 8’)
Bijela vrana, r: Miran Miošić ( 2018, Hrvatska, 9’)
Pužić slikar, r: Manuela Vladić-Maštruko ( 2018, Hrvatska, 8’)
Prošlo je s kišom, r: Siniša Ercegovac ( 2018, Hrvatska, 14’)
Bobo, r: Andrej Rehak (2018, Hrvatska, 13’)
Tweet-Tweet, r: Zhanna Bekmambetova (2018, Rusija, 11’)

16:00h

Radionica filmske kritike za srednjoškolce

18:00h

OFF Novi Sad predstavlja: Okupirani bioskop, r: Senka Domanović (2018, Srbija, 87’)

20:00h MEĐUnarodna selekcija

Yover, r: Edison Sanchez (2018, Kolumbija, 14’)
The Fox, r: Sadegh Javadi Nikjeh (2018, Iran, 10’)
May Day, r: Olivier Magis & Fedrik De Beul (2017, Belgija, 22’)
One Night, r: Guillaume Caramelle (2018, Francuska, 2’)
Prisoner of Society, r: Rati Tsiteladze (2018, Gruzija, 15’)
Requiem, r: Juanma Juárez (2018, Španija, 4’)
The Shadow of an Owl, r: Mikhail Shulaev (2018, Rusija, 15’)
Pulse, r: Sarah Forest & Cécile Floucat & Pauline Javelot &
Juliette Gales & Thibaut Wambre & Kevin De Garidel (2018, Francuska, 7’)
A Drowning Man, r: Mahdi Fleifel (2017, Danska, 15’)

22:00h Srbija/region selekcija

Griža Savesti, r: Strahinja Mlađenović (2018, Srbija/Slovenija, 12’)
Sultan of Swell, r: Igor Zečević (2018, Srbija, 2’)
Nitko nije savršen, r: Barbara Vekarić (2018, Hrvatska, 18’)
Tesla izumetnik, r: Dragan Stojmenović (2018, Srbija, 5’)
Majkino zlato, r: Irfan Avdić (2018, Bosna i Hercegovina, 27’)
Silvio zmaj, r: Lucija Bosančić (2017, Hrvatska, 13’)
Mogu sam, r: Nikola Polić (2018, Srbija, 17’)
Banana Boy, r: Matteo Moeschler (2018, Slovenija, 7’)

NEDELJA 28.10

16:00h

Radionica filmske kritike za srednjoškolce, Likovni salon Kulturnog centra Novog Sada

19:00h Srbija/region selekcija

Koliva, r: Andrey Ilievski Volkashin (2017, Makedonija, 24’)
Susret dva istoka, r: Marija Momić (2017, Srbija, 7’)
Pratiš li ti mene?, r: Petra Grgić (2017, Hrvatska, 6’)
Februar, r: Mlađen Minić (2017, Srbija, 20’)
Vražja posla, r: Višeslav Radić (2018, Hrvatska, 1’)
Naopako, r: Filip Zadro (2017, Hrvatska, 13’)
Prioritet, r: Jovana Kovanović (2017, Srbija, 10’)
Strano telo, r: Dušan Zorić (2018, Srbija, 21’)

21:30h DOKUFRONT SELEKCIJA

Majči, r. Josip Lukić (2018, Hrvatska, 52’)

22:30h PROGLAŠENJE POBEDNIKA

23:00h SHORT CLOSING PARTY

PUBeraj







KRATKOKRITIKA
Rekvijem za gospođu
Katarina Bazić

Film „Rekvijem“ španskog reditelja Huanma Huareza svojom trominutnom pričom o starici i njenom samoubistvu zbog dugova ostavlja gledaoca sa sve nejasnim i pomešanim osećanjima.

KRATKOKRITIKA
Neobičan način pronalaska radnika
Aleksandar Simić

Da li ste se ikada zapitali kako poslodavci biraju osobu koju će da zaposle? Najpoželjniji način je svakako po znanju i sposobostima, mada je sve češće zapošljavanje preko veze i političke stranke. Ali, da li ste čuli da se posao dobija putem aukcije? Da, dobro ste pročitali – putem aukcije!

KRATKOKRITIKA
„May Day“ na Filmskom frontu
Maša Jevtić

O kom filmu bih želela da iskažem svoje (još!) ne baš stručno mišljenje? Za svaki film mogu da kažem da mi se svideo ili ne, ali, da li je belgijski „May Day“ onaj za koji to želim da uradim? Pa, pošto sam se već latila ovoga...trebalo bi sada da komentarišem šta mi je privuklo pažnju, valjda.

Neputovanja u nove svetove
– Ana Nedeljković -

Vizuelna umetnica koja se bavi crtanjem, umetničkim instalacijama i animiranim filmom, Ana Nedeljković, diplomirala je slikarstvo na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu. Svetska premijera njenog poslednjeg filma ‘Neputovanja’ (2018) bila je ove godine na 68. Berlinalu, gde je njen prošli film ‘Rabbitland’ nagrađen Kristalnim medvedom nekoliko godina ranije.

Za dobar film je potrebna autentičnost
– Josip Lukić -

U ulozi glumca, režisera, a sada i u ulozi člana žirija, Josip Lukić deo je Filmskog Fronta već godinama. Gotovo domaćin. Ovaj hrvatski filmski reditelj, diplomac zagrebačke Akademije dramskih umetnosti, svojim filmovima, koji su mahom nastali tokom studija, nastoji da publici prenese autentičnost i neočekivanost u rediteljskom postupku, što posetioci ovogodišnjeg Filmskog fronta mogu da pogledaju na primeru filma ‘’Majči’’ u okviru pratećeg programa DokuFronta, četvrtog dana festivala.

Između književnosti i filma
– Ivan Velisavljević -

Neki susret, neki mali međuljudski odnosi, neki obrt u vrlo kratkom period - izostavljanje informacije koje u kratkoj formi dovede do puno većeg efekta nego da se sve prikaže meni je slika kratkog filma. Tako filmski i književni kritičar, Ivan Velisavljević vuče paralelu između kratke proze i kratkog filma.