FILMSKI FRONT i OFF Novi Sad
OKUPIRAJU BIOSKOP:

Prvi put od svog osnivanja u januaru ove godine, udruženje OFF Novi Sad, koje promoviše angažovanu, aktuelnu i autorsku umetnost upriličiće projekciju filma u okviru druge kulturno-umetničke manifestacije. Dokumentarni film "Okupirani bioskop" biće prikazan u okviru 16. Međunarodnog festivala kratkometražnog filma Filmski Front.

Film rediteljke Senke Domanović, "Okupirani bioskop", biće prikazan trećeg festivalskog dana, 27. oktobra od 18.00 časova u bioskopskoj sali Kulturnog centra Novog Sada. Film prati “okupaciju” napuštenog bioskopa Zvezda u centru Beograda od strane mladih filmskih radnika koja je započeta novembra 2014. Filmadžije su tim činom pokazali nezadovoljstvo stanjem na domaćoj kulturno-umetničkoj sceni, na kojoj je sve češćom pojavom multipleksa smanjena zastupljenost nezavisnih produkcija, dok se manji bioskopi masovno zatvaraju. Slično je bilo i sa Zvezdom koja je višegodišnjim neodržavanjem dovedena u prilično loše stanje. Ipak, Zvezda od 2014. do danas aktivno radi pod upravom filmskih radnika. Uprkos nerešenim vlasničkim i legalnim pitanjima projekcije su gotovo svakodnevne, a publike ne manjka.
"Okupirani bioskop" premijeru je imao na beogradskom Beldocsu, nakon čega je prikazan na mnogim festivalima u zemlji i inostranstvu, a na najznačajnijem festivalu u regionu, Sarajevo film festivalu bio je u glavnoj takmičarskoj konkurenciji.

16. Filmski front koji se ove godine održava od 25. do 28. oktobra, u svoj prateći program uvrstio je i selekciju dugometražnih dokumentarnih filmova nazvanu “DokuFront”, u okviru koje OFF Novi Sad i predstavlja "Okupirani bioskop". Ulaz na projekciju filma kao i na ostatak festivalskog sadržaja je besplatan. Projekciji će prisustvovati i autorka filma Senka Domanović, koja će nakon filma razgovarati sa publikom.
Svečano otvaranje Festivala je u četvrtak, 26. oktobra, u 19 časova u bioskopskoj sali Kulturnog centra Novog Sada. Biće Kratko, ali slatko! Dođi na Front!



Iz potrebe, pre svega publike, ali i studenata Akademije umetnosti u Novom Sadu, još 2003 godine nastaje „Vojvođanski festival filma i videa“. Vrlo brzo, on prerasta u Festival kratkometražnog filma Filmski Front, a tada dobija i međunarodni karakter.
Ono što se, pak, od nastanka nije menjalo, jeste srž festivala koji do danas neguje i afirmiše autorski umetnički izraz, eksperiment, profesionalizam, ali i entuzijazam, kao i tradicionalne filmske forme. Mali, intiman festival, sa dugogodišnjom publikom iz godine u godinu samo raste o čemu najviše svedoči broj najnovijih ostvarenja profesionalnih produkcija kratkog filma iz celoga sveta koji se prikazuju u okviru Međunarodne selekcije. Međunarodni festival kratkometražnog filma Filmski front ujedno je i prozor u događanja iz sveta kratkog filma u Srbiji i region i jedan od poslednjih bastiona filmske umetnosti Novog Sada.
Iza Festivala stoji Kino klub Novi Sad. Mladi ljudi Kino kluba u čijoj produkciji je do sada urađeno bliže stotinu kratkometražnih dokumentarnih, igranih, animiranih i eksperimentalnih filmova, kao i tri dugometražna igrana filma i dalje veruju da autorski film ima vernu publiku u Novom Sadu.
Festival se, sada već tradicionalno, održava poslednjeg vikenda u oktobru u Kulturnom centru Novoga Sada, a ulaz na sve festivalske dane je besplatan.
Konkurs za slanje filmova na Međunarodni festival kratkometražnog filma Filmski Front raspisuje se tokom juna, a obično traje do septembra meseca. Festival prima igrane, eksperimentalne, dokumentarne i animirane filmove, sa obaveznim uslovom trajanja do 30 minuta, kao i da su rađeni tokom tekuće ili prethodne godine.
Pobednika Srbija/region selekcije bira renomirani tročlani žiri, dok za pobednika Međunarodne selekcije glasa publika.

ČETVRTAK 25.10.

19:00h SVEČANO OTVARANJE FESTIVALA

19:10h MEĐUNARODNA SELEKCIJA

Excuse me, I’m looking for the ping-pong room and my girlfriend,
r: Bernhard Wenger (2018, Austrija, 23’)
Road Accident, r: Anna Dezhurko (2018, Rusija, 13’)
Rocco, r: Gerard Nogueira (2017, Španija, 9’)
I’m Cold Meat, r: Romain Laguna (2017, Francuska, 18’)
Midnight Run, r: Remya Raj (2018, Indija, 14’)
Touch, r: Rachel Anciaux & Laurence De Wilde (2018, Francuska, 2’)
Mayla, r: Rafael Klepfisch ( 2017, Belgija, 11’)
The Waste Land, r: A Cheng Dong (2017, Kina, 15’)

PETAK 26.10

18:00h DOKUFRONT SELEKCIJA

4 godine u 10 minuta, r: Mladen Kovačević (2018, Srbija, 63’)

20:00h MEĐUnarodna selekcija

Lunch Time, r: Alireza Ghasemi (2017, Iran, 16’)
The Last Cruise, r: Hristina Belousova (2018, Uzbekistan, 2’)
Timbo, r: Peiman Zekavat (2017, Velika Britanija, 9’)
We are in a Dream, r: Henna Välkky (2018, Finska, 6’)
Royal Blue, r: Dinko Draganović (2018, Austrija, 20’)
Natural Selection, r: Nikita Tamarov (2018, Rusija, 15’)
Sunscapades, r: Ben Mitchell (2018, Velika Britanija, 4’)
Silent Campine, r: Steffen Geypens (2017, Belgija, 15’)
Teenage Threesome, r: Arkadij Khaet (2017, Nemačka, 4’)
A Family Tale, r: José Corral Llorente (2017, Španija, 13’)

22:00h Srbija/region selekcija

Would You Look At Her, r: Goran Stolevski (2017, Makedonija, 18’)
Peloid, r: Bojan Stijović (2018, Crna Gora, 18’)
Krila i stvari, r: Jelena Gavrilović (2018, Srbija, 15’)
Ljeto ’17, r: Veno Mušinović (2018, Hrvatska, 10’)
Predmeti koji tonu, r: Filip Peruzović (2018, Hrvatska, 23’)
Roze, r: Tamara Todorović (2018, Srbija, 17’)

00:00h HORRORFRONT selekcija

Vonnis, r: Walt Bladt (2018, Belgija, 8’)
Gotcha, r: Stefani Doytchinova (2018, Bugarska, 21’)
Hammer Down, r: Daniel Pasto (2018, Amerika, 3’)
Quidnunc, r: Harry Ayiotis (2017, Kipar, 25’)
What Metal Girls Are Into, r: Laurel Vail, (2017, Amerika, 15’)
Simple Simon, r: Maninder Chana (2018, Kanada, 8’)
Insanium, r: Rui Pedro Sousa (2018, Portugal, 17’)

SUBOTA 27.10.

11:00h Frontić selekcija (izbor animiranih filmova za najmlađe, 6+)

Eho, r: Boriša Simović i Kosta Rakićević ( 2018, Srbija, 8’)
Bijela vrana, r: Miran Miošić ( 2018, Hrvatska, 9’)
Pužić slikar, r: Manuela Vladić-Maštruko ( 2018, Hrvatska, 8’)
Prošlo je s kišom, r: Siniša Ercegovac ( 2018, Hrvatska, 14’)
Bobo, r: Andrej Rehak (2018, Hrvatska, 13’)
Tweet-Tweet, r: Zhanna Bekmambetova (2018, Rusija, 11’)

16:00h

Radionica filmske kritike za srednjoškolce

18:00h

OFF Novi Sad predstavlja: Okupirani bioskop, r: Senka Domanović (2018, Srbija, 87’)

20:00h MEĐUnarodna selekcija

Yover, r: Edison Sanchez (2018, Kolumbija, 14’)
The Fox, r: Sadegh Javadi Nikjeh (2018, Iran, 10’)
May Day, r: Olivier Magis & Fedrik De Beul (2017, Belgija, 22’)
One Night, r: Guillaume Caramelle (2018, Francuska, 2’)
Prisoner of Society, r: Rati Tsiteladze (2018, Gruzija, 15’)
Requiem, r: Juanma Juárez (2018, Španija, 4’)
The Shadow of an Owl, r: Mikhail Shulaev (2018, Rusija, 15’)
Pulse, r: Sarah Forest & Cécile Floucat & Pauline Javelot &
Juliette Gales & Thibaut Wambre & Kevin De Garidel (2018, Francuska, 7’)
A Drowning Man, r: Mahdi Fleifel (2017, Danska, 15’)

22:00h Srbija/region selekcija

Griža Savesti, r: Strahinja Mlađenović (2018, Srbija/Slovenija, 12’)
Sultan of Swell, r: Igor Zečević (2018, Srbija, 2’)
Nitko nije savršen, r: Barbara Vekarić (2018, Hrvatska, 18’)
Tesla izumetnik, r: Dragan Stojmenović (2018, Srbija, 5’)
Majkino zlato, r: Irfan Avdić (2018, Bosna i Hercegovina, 27’)
Silvio zmaj, r: Lucija Bosančić (2017, Hrvatska, 13’)
Mogu sam, r: Nikola Polić (2018, Srbija, 17’)
Banana Boy, r: Matteo Moeschler (2018, Slovenija, 7’)

NEDELJA 28.10

16:00h

Radionica filmske kritike za srednjoškolce, Likovni salon Kulturnog centra Novog Sada

19:00h Srbija/region selekcija

Koliva, r: Andrey Ilievski Volkashin (2017, Makedonija, 24’)
Susret dva istoka, r: Marija Momić (2017, Srbija, 7’)
Pratiš li ti mene?, r: Petra Grgić (2017, Hrvatska, 6’)
Februar, r: Mlađen Minić (2017, Srbija, 20’)
Vražja posla, r: Višeslav Radić (2018, Hrvatska, 1’)
Naopako, r: Filip Zadro (2017, Hrvatska, 13’)
Prioritet, r: Jovana Kovanović (2017, Srbija, 10’)
Strano telo, r: Dušan Zorić (2018, Srbija, 21’)

21:30h DOKUFRONT SELEKCIJA

Majči, r. Josip Lukić (2018, Hrvatska, 52’)

22:30h PROGLAŠENJE POBEDNIKA

23:00h SHORT CLOSING PARTY

PUBeraj







KRATKOKRITIKA
Rekvijem za gospođu
Katarina Bazić

Film „Rekvijem“ španskog reditelja Huanma Huareza svojom trominutnom pričom o starici i njenom samoubistvu zbog dugova ostavlja gledaoca sa sve nejasnim i pomešanim osećanjima.

KRATKOKRITIKA
Neobičan način pronalaska radnika
Aleksandar Simić

Da li ste se ikada zapitali kako poslodavci biraju osobu koju će da zaposle? Najpoželjniji način je svakako po znanju i sposobostima, mada je sve češće zapošljavanje preko veze i političke stranke. Ali, da li ste čuli da se posao dobija putem aukcije? Da, dobro ste pročitali – putem aukcije!

KRATKOKRITIKA
„May Day“ na Filmskom frontu
Maša Jevtić

O kom filmu bih želela da iskažem svoje (još!) ne baš stručno mišljenje? Za svaki film mogu da kažem da mi se svideo ili ne, ali, da li je belgijski „May Day“ onaj za koji to želim da uradim? Pa, pošto sam se već latila ovoga...trebalo bi sada da komentarišem šta mi je privuklo pažnju, valjda.

Neputovanja u nove svetove
– Ana Nedeljković -

Vizuelna umetnica koja se bavi crtanjem, umetničkim instalacijama i animiranim filmom, Ana Nedeljković, diplomirala je slikarstvo na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu. Svetska premijera njenog poslednjeg filma ‘Neputovanja’ (2018) bila je ove godine na 68. Berlinalu, gde je njen prošli film ‘Rabbitland’ nagrađen Kristalnim medvedom nekoliko godina ranije.

Za dobar film je potrebna autentičnost
– Josip Lukić -

U ulozi glumca, režisera, a sada i u ulozi člana žirija, Josip Lukić deo je Filmskog Fronta već godinama. Gotovo domaćin. Ovaj hrvatski filmski reditelj, diplomac zagrebačke Akademije dramskih umetnosti, svojim filmovima, koji su mahom nastali tokom studija, nastoji da publici prenese autentičnost i neočekivanost u rediteljskom postupku, što posetioci ovogodišnjeg Filmskog fronta mogu da pogledaju na primeru filma ‘’Majči’’ u okviru pratećeg programa DokuFronta, četvrtog dana festivala.

Između književnosti i filma
– Ivan Velisavljević -

Neki susret, neki mali međuljudski odnosi, neki obrt u vrlo kratkom period - izostavljanje informacije koje u kratkoj formi dovede do puno većeg efekta nego da se sve prikaže meni je slika kratkog filma. Tako filmski i književni kritičar, Ivan Velisavljević vuče paralelu između kratke proze i kratkog filma.