Završeno ‚Kratko, ali slatko‘ izdanje
Filmskog fronta!

Pred punom bioskopskom salom Kulturnog centra Novi Sad, sinoć je zatvoreno šestnaesto izdanje Međunarodnog festivala kratkometražnog filma Filmski Front dodelom nagrada u zvaničnim festivalskim selekcijama.

Neputovanja u nove svetove
– Ana Nedeljković -

Vizuelna umetnica koja se bavi crtanjem, umetničkim instalacijama i animiranim filmom, Ana Nedeljković, diplomirala je slikarstvo na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu. Svetska premijera njenog poslednjeg filma ‘Neputovanja’ (2018) bila je ove godine na 68. Berlinalu, gde je njen prošli film ‘Rabbitland’ nagrađen Kristalnim medvedom nekoliko godina ranije.

Za dobar film je potrebna autentičnost
– Josip Lukić -

U ulozi glumca, režisera, a sada i u ulozi člana žirija, Josip Lukić deo je Filmskog Fronta već godinama. Gotovo domaćin. Ovaj hrvatski filmski reditelj, diplomac zagrebačke Akademije dramskih umetnosti, svojim filmovima, koji su mahom nastali tokom studija, nastoji da publici prenese autentičnost i neočekivanost u rediteljskom postupku, što posetioci ovogodišnjeg Filmskog fronta mogu da pogledaju na primeru filma ‘’Majči’’ u okviru pratećeg programa DokuFronta, četvrtog dana festivala.

Između književnosti i filma
– Ivan Velisavljević -

Neki susret, neki mali međuljudski odnosi, neki obrt u vrlo kratkom period - izostavljanje informacije koje u kratkoj formi dovede do puno većeg efekta nego da se sve prikaže meni je slika kratkog filma. Tako filmski i književni kritičar, Ivan Velisavljević vuče paralelu između kratke proze i kratkog filma.

Filmski Front
pomera granice:
‚Kratko, ali slatko‘ izdanje!

Pred punom bioskopskom salom Kulturnog centra Novi Sad, sinoć je otvoreno šestnaesto izdanje Međunarodnog festivala kratkometražnog filma Filmski Front.

Filmski Front pomera granice:
GraMoFront!

Filmski Front, međunarodni festival kratkometražnog filma, koji se od 25. do 28. oktobra održava u Kulturnom Centru Novog Sada u svoje šesnaesto izdanje uključiće izložbu pokretnih grafika (motion graphics).

FILMSKI FRONT
Predstavlja:
"Kratki film o kino entuzijazmu"

16. Međunarodni festival kratkometražnog filma, Filmski front koji će se održati, pod sloganom “Kratko, ali slatko!”, ove godine u svoj prateći program uvrstio je i Dokufront – selekciju dokumentarnih filmova.

FILMSKI FRONT i OFF Novi Sad
OKUPIRAJU BIOSKOP:

Prvi put od svog osnivanja u januaru ove godine, udruženje OFF Novi Sad, koje promoviše angažovanu, aktuelnu i autorsku umetnost upriličiće projekciju filma u okviru druge kulturno-umetničke manifestacije. Dokumentarni film "Okupirani bioskop" biće prikazan u okviru 16. Međunarodnog festivala kratkometražnog filma Filmski Front.

FILMSKI FRONT Predstavlja žiri

Neki od filmova već su prikazivani na velikim festivalima u regionu i inostranstvu kao što su Sandens, Lokarno, Kanski ili Berlinski filmski festival i mnogi drugi, a krajem oktobra boriće se za nagradu stručnog žirija koji je sastavljen od renomiranih filmskih umetnika.

ZVANIČNA SELEKCIJA 16. FILMSKOG FRONTA

Pogledajte liste filmova za MEĐUNARODNU i SRBIJA/REGION selekciju filmova na FILMSKOM FRONTU.

FILMSKI FRONT
Predstavlja zvaničnu selekciju festivala

Ove godine Festival je oborio novi rekord jer je na konkurs pristiglo preko 1.000 filmova iz čitavog sveta. Selektor Festivala, Filip Markovinović, pogledao je sva ostvarenja i podelio ih u dve takmičarske kategorije.

FILMSKI FRONT
Zove te na:
“Frontić”

16. Međunarodni festival kratkometražnog filma, Filmski front koji će se, pod sloganom “Kratko, ali slatko!”, ove godine u svoj prateći program uvrstio je i Matine za decu.

FILMSKI FRONT “Kratko ali slatko!”
Raspisuje konkurs za volontere

Pozivamo sve zaljubljenike u film i dobro druženje da učestvuju u stvaranju i organizaciji 16. Filmskog fronta i prijave se za volontiranje.


KRATKOKRITIKA

Međunarodni festival kratkometražnog filma “Filmski front”, u okviru svog 16. izdanja koje se održava pod sloganom “Kratko ali slatko”, organizuje Kratkokritiku!, radionicu filmske kritike namenjenu srednjoškolcima.

Filmski Front pomera granice:
otvoren je konkurs za izložbu motion graphics radova!

Filmski Front, međunarodni festival kratkometražnog filma, koji se od 25-28. oktobra održava u Kulturnom Centru Novog Sada u svoje šesnaesto izdanje uključiće izložbu pokretnih grafika (motion graphics). Autori mogu da prijave svoje radove- animacije, prezentacije, animirane gifove, animirane elemente i sve ostale radove koji spadaju u ovu kategoriju.

Poslednja klapa
pred Front

Konkurs je završen i žiri zaseda. Sada brojimo dane do 16. Međunarodnog festivala kratkometražnog filma Filmskog fronta, ali brojimo i nove rekorde. Ove godine stiglo je preko hiljadu filmova na adresu Festivala. Selektor, filmski i pozorišni reditelj Filip Markovinović, sada treba da pregleda sva ostvarenja i podeli ih u dve takmičarske kategorije.

Iz potrebe, pre svega publike, ali i studenata Akademije umetnosti u Novom Sadu, još 2003 godine nastaje „Vojvođanski festival filma i videa“. Vrlo brzo, on prerasta u Festival kratkometražnog filma Filmski Front, a tada dobija i međunarodni karakter.
Ono što se, pak, od nastanka nije menjalo, jeste srž festivala koji do danas neguje i afirmiše autorski umetnički izraz, eksperiment, profesionalizam, ali i entuzijazam, kao i tradicionalne filmske forme. Mali, intiman festival, sa dugogodišnjom publikom iz godine u godinu samo raste o čemu najviše svedoči broj najnovijih ostvarenja profesionalnih produkcija kratkog filma iz celoga sveta koji se prikazuju u okviru Međunarodne selekcije. Međunarodni festival kratkometražnog filma Filmski front ujedno je i prozor u događanja iz sveta kratkog filma u Srbiji i region i jedan od poslednjih bastiona filmske umetnosti Novog Sada.
Iza Festivala stoji Kino klub Novi Sad. Mladi ljudi Kino kluba u čijoj produkciji je do sada urađeno bliže stotinu kratkometražnih dokumentarnih, igranih, animiranih i eksperimentalnih filmova, kao i tri dugometražna igrana filma i dalje veruju da autorski film ima vernu publiku u Novom Sadu.
Festival se, sada već tradicionalno, održava poslednjeg vikenda u oktobru u Kulturnom centru Novoga Sada, a ulaz na sve festivalske dane je besplatan.
Konkurs za slanje filmova na Međunarodni festival kratkometražnog filma Filmski Front raspisuje se tokom juna, a obično traje do septembra meseca. Festival prima igrane, eksperimentalne, dokumentarne i animirane filmove, sa obaveznim uslovom trajanja do 30 minuta, kao i da su rađeni tokom tekuće ili prethodne godine.
Pobednika Srbija/region selekcije bira renomirani tročlani žiri, dok za pobednika Međunarodne selekcije glasa publika.

ČETVRTAK 25.10.

19:00h SVEČANO OTVARANJE FESTIVALA

19:10h MEĐUNARODNA SELEKCIJA

Excuse me, I’m looking for the ping-pong room and my girlfriend,
r: Bernhard Wenger (2018, Austrija, 23’)
Road Accident, r: Anna Dezhurko (2018, Rusija, 13’)
Rocco, r: Gerard Nogueira (2017, Španija, 9’)
I’m Cold Meat, r: Romain Laguna (2017, Francuska, 18’)
Midnight Run, r: Remya Raj (2018, Indija, 14’)
Touch, r: Rachel Anciaux & Laurence De Wilde (2018, Francuska, 2’)
Mayla, r: Rafael Klepfisch ( 2017, Belgija, 11’)
The Waste Land, r: A Cheng Dong (2017, Kina, 15’)

PETAK 26.10

18:00h DOKUFRONT SELEKCIJA

4 godine u 10 minuta, r: Mladen Kovačević (2018, Srbija, 63’)

20:00h MEĐUnarodna selekcija

Lunch Time, r: Alireza Ghasemi (2017, Iran, 16’)
The Last Cruise, r: Hristina Belousova (2018, Uzbekistan, 2’)
Timbo, r: Peiman Zekavat (2017, Velika Britanija, 9’)
We are in a Dream, r: Henna Välkky (2018, Finska, 6’)
Royal Blue, r: Dinko Draganović (2018, Austrija, 20’)
Natural Selection, r: Nikita Tamarov (2018, Rusija, 15’)
Sunscapades, r: Ben Mitchell (2018, Velika Britanija, 4’)
Silent Campine, r: Steffen Geypens (2017, Belgija, 15’)
Teenage Threesome, r: Arkadij Khaet (2017, Nemačka, 4’)
A Family Tale, r: José Corral Llorente (2017, Španija, 13’)

22:00h Srbija/region selekcija

Would You Look At Her, r: Goran Stolevski (2017, Makedonija, 18’)
Peloid, r: Bojan Stijović (2018, Crna Gora, 18’)
Krila i stvari, r: Jelena Gavrilović (2018, Srbija, 15’)
Ljeto ’17, r: Veno Mušinović (2018, Hrvatska, 10’)
Predmeti koji tonu, r: Filip Peruzović (2018, Hrvatska, 23’)
Roze, r: Tamara Todorović (2018, Srbija, 17’)

00:00h HORRORFRONT selekcija

Vonnis, r: Walt Bladt (2018, Belgija, 8’)
Gotcha, r: Stefani Doytchinova (2018, Bugarska, 21’)
Hammer Down, r: Daniel Pasto (2018, Amerika, 3’)
Quidnunc, r: Harry Ayiotis (2017, Kipar, 25’)
What Metal Girls Are Into, r: Laurel Vail, (2017, Amerika, 15’)
Simple Simon, r: Maninder Chana (2018, Kanada, 8’)
Insanium, r: Rui Pedro Sousa (2018, Portugal, 17’)

SUBOTA 27.10.

11:00h Frontić selekcija (izbor animiranih filmova za najmlađe, 6+)

Eho, r: Boriša Simović i Kosta Rakićević ( 2018, Srbija, 8’)
Bijela vrana, r: Miran Miošić ( 2018, Hrvatska, 9’)
Pužić slikar, r: Manuela Vladić-Maštruko ( 2018, Hrvatska, 8’)
Prošlo je s kišom, r: Siniša Ercegovac ( 2018, Hrvatska, 14’)
Bobo, r: Andrej Rehak (2018, Hrvatska, 13’)
Tweet-Tweet, r: Zhanna Bekmambetova (2018, Rusija, 11’)

16:00h

Radionica filmske kritike za srednjoškolce

18:00h

OFF Novi Sad predstavlja: Okupirani bioskop, r: Senka Domanović (2018, Srbija, 87’)

20:00h MEĐUnarodna selekcija

Yover, r: Edison Sanchez (2018, Kolumbija, 14’)
The Fox, r: Sadegh Javadi Nikjeh (2018, Iran, 10’)
May Day, r: Olivier Magis & Fedrik De Beul (2017, Belgija, 22’)
One Night, r: Guillaume Caramelle (2018, Francuska, 2’)
Prisoner of Society, r: Rati Tsiteladze (2018, Gruzija, 15’)
Requiem, r: Juanma Juárez (2018, Španija, 4’)
The Shadow of an Owl, r: Mikhail Shulaev (2018, Rusija, 15’)
Pulse, r: Sarah Forest & Cécile Floucat & Pauline Javelot &
Juliette Gales & Thibaut Wambre & Kevin De Garidel (2018, Francuska, 7’)
A Drowning Man, r: Mahdi Fleifel (2017, Danska, 15’)

22:00h Srbija/region selekcija

Griža Savesti, r: Strahinja Mlađenović (2018, Srbija/Slovenija, 12’)
Sultan of Swell, r: Igor Zečević (2018, Srbija, 2’)
Nitko nije savršen, r: Barbara Vekarić (2018, Hrvatska, 18’)
Tesla izumetnik, r: Dragan Stojmenović (2018, Srbija, 5’)
Majkino zlato, r: Irfan Avdić (2018, Bosna i Hercegovina, 27’)
Silvio zmaj, r: Lucija Bosančić (2017, Hrvatska, 13’)
Mogu sam, r: Nikola Polić (2018, Srbija, 17’)
Banana Boy, r: Matteo Moeschler (2018, Slovenija, 7’)

NEDELJA 28.10

16:00h

Radionica filmske kritike za srednjoškolce, Likovni salon Kulturnog centra Novog Sada

19:00h Srbija/region selekcija

Koliva, r: Andrey Ilievski Volkashin (2017, Makedonija, 24’)
Susret dva istoka, r: Marija Momić (2017, Srbija, 7’)
Pratiš li ti mene?, r: Petra Grgić (2017, Hrvatska, 6’)
Februar, r: Mlađen Minić (2017, Srbija, 20’)
Vražja posla, r: Višeslav Radić (2018, Hrvatska, 1’)
Naopako, r: Filip Zadro (2017, Hrvatska, 13’)
Prioritet, r: Jovana Kovanović (2017, Srbija, 10’)
Strano telo, r: Dušan Zorić (2018, Srbija, 21’)

21:30h DOKUFRONT SELEKCIJA

Majči, r. Josip Lukić (2018, Hrvatska, 52’)

22:30h PROGLAŠENJE POBEDNIKA

23:00h SHORT CLOSING PARTY

PUBeraj









Između književnosti i filma
– Ivan Velisavljević -

Neki susret, neki mali međuljudski odnosi, neki obrt u vrlo kratkom period - izostavljanje informacije koje u kratkoj formi dovede do puno većeg efekta nego da se sve prikaže meni je slika kratkog filma. Tako filmski i književni kritičar, Ivan Velisavljević vuče paralelu između kratke proze i kratkog filma.
Kolumnista ‘’Yellow cab-a’’ i ‘’CITY ’’magazina, diplomirao je na katerdri za opštu književnost na Filološkom fakultetu u Beogradu, kao i dramaturgiju na Fakultetu dramskih umetnosti. S obzirom na stručnost na dva polja umetnosti koja koriste potpuno drugačija sredstva izražavanja, pitanje je koliko je kratki film kao ne tako komercijalna forma, blizak publici – i knjigama.


Između književnosti i filma je uvek postojala jako uska veza, i često se film smatrao, u vreme modernizma, kao neka zasebna umetnost, koja ima neka svoja posebna svojstva – nešto što je baš specifično filmu kao vizuelnoj umetnosti. Ja mislim da je film hibridna umetnost i da mu je književnost dosta bliska, ali, naravno, da film ne može da prikaže neke stvari koje može književnost i obratno.Jako je dobar tekst naratologa Simora Četmena ''Šta mogu filmovi što ne mogu romani i obrnuto.''

Kojoj ciljnoj grupi najviše pogoduje kratka forma filma?
Kratka forma filma ne pogoduje ni jednoj ciljnoj grupi sem ciljnoj grupi filmskog esnafa. Kratki filmovi mislim da se ne prikazuju nigde sem možda jednog specijalizovanog kanala. Takvi su dakle uglavnom festivali. Oni služe da preporuče reditelje, kao reditelje celovečernjih igranih filmova. Ne znam da li ste ikada čuli za reditelja koji snima samo kratke filmove. Tako da mislim da su kratki filmovi u suštini portfolio ljudi koji na njima rade, što je šteta. Šteta je i što distributeri nemaju više interes da puštaju kratke filmove pre dugih filmova; mislim da bi to moglo da podigne vidljivost i da bi publika imala interesovanja.

Dakle, Filmski front kao festival više je naklonjen alternativnoj sceni?
Filmski front je, mislim, kao festival, upravo usmeren ka tome da ta publika, koja ne bi imala prilike da vidi te kratke filmove, može da ih vidi. Ja sam sada video punu salu ljudi koji su zainteresovani za kratki film, gde se mnogi ljudi oprobavaju: vrlo često neki studenti, mladi glumci, mladi autori i dobro je da ih publika vidi dok su u tom razvoju. Naravno da ima kratkih filmova koje rade majstori, ljudi sa Oskarima, kao recimo scenarista filmova Larsa von Trira. Dakle, on ne radi kratke filmove da bi pokazao šta zna. Mi znamo šta on zna. On je dobijao nagrade, ali već radi kratke filmove iz nekog drugog interesa. To je retka varijanta.

Koji su Vaši kriterijumi za dobar kratki film?
Meni su za dobar kratki film isti kriterijumi kao i za sve drugo, dakle, kriterijum originalnosti, koherencije, kriterijum intenziteta efekta – koji pretpostavlja, znači, ako je film horor, očekujem da efekat straha bude intenzivan i tako dalje, dakle isto važi i za žanrovski efekat bilo koje druge vrste. Takođe i kompleksnost predstavnog sveta: po meni je potpuno svejedno da li je film dugi, kratki, dokumentarni, eksperimentalni, samo je bitno kako se u deset, petnast,dvadeset minuta te vrednosti vide ili ne vide.

Za kraj, šta je dobro kad je kratko?
Kad je kratko dobro je alkoholno piće.