Završeno ‚Kratko, ali slatko‘ izdanje
Filmskog fronta!

Pred punom bioskopskom salom Kulturnog centra Novi Sad, sinoć je zatvoreno šestnaesto izdanje Međunarodnog festivala kratkometražnog filma Filmski Front dodelom nagrada u zvaničnim festivalskim selekcijama.

Neputovanja u nove svetove
– Ana Nedeljković -

Vizuelna umetnica koja se bavi crtanjem, umetničkim instalacijama i animiranim filmom, Ana Nedeljković, diplomirala je slikarstvo na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu. Svetska premijera njenog poslednjeg filma ‘Neputovanja’ (2018) bila je ove godine na 68. Berlinalu, gde je njen prošli film ‘Rabbitland’ nagrađen Kristalnim medvedom nekoliko godina ranije.

Za dobar film je potrebna autentičnost
– Josip Lukić -

U ulozi glumca, režisera, a sada i u ulozi člana žirija, Josip Lukić deo je Filmskog Fronta već godinama. Gotovo domaćin. Ovaj hrvatski filmski reditelj, diplomac zagrebačke Akademije dramskih umetnosti, svojim filmovima, koji su mahom nastali tokom studija, nastoji da publici prenese autentičnost i neočekivanost u rediteljskom postupku, što posetioci ovogodišnjeg Filmskog fronta mogu da pogledaju na primeru filma ‘’Majči’’ u okviru pratećeg programa DokuFronta, četvrtog dana festivala.

Između književnosti i filma
– Ivan Velisavljević -

Neki susret, neki mali međuljudski odnosi, neki obrt u vrlo kratkom period - izostavljanje informacije koje u kratkoj formi dovede do puno većeg efekta nego da se sve prikaže meni je slika kratkog filma. Tako filmski i književni kritičar, Ivan Velisavljević vuče paralelu između kratke proze i kratkog filma.

Filmski Front
pomera granice:
‚Kratko, ali slatko‘ izdanje!

Pred punom bioskopskom salom Kulturnog centra Novi Sad, sinoć je otvoreno šestnaesto izdanje Međunarodnog festivala kratkometražnog filma Filmski Front.

Filmski Front pomera granice:
GraMoFront!

Filmski Front, međunarodni festival kratkometražnog filma, koji se od 25. do 28. oktobra održava u Kulturnom Centru Novog Sada u svoje šesnaesto izdanje uključiće izložbu pokretnih grafika (motion graphics).

FILMSKI FRONT
Predstavlja:
"Kratki film o kino entuzijazmu"

16. Međunarodni festival kratkometražnog filma, Filmski front koji će se održati, pod sloganom “Kratko, ali slatko!”, ove godine u svoj prateći program uvrstio je i Dokufront – selekciju dokumentarnih filmova.

FILMSKI FRONT i OFF Novi Sad
OKUPIRAJU BIOSKOP:

Prvi put od svog osnivanja u januaru ove godine, udruženje OFF Novi Sad, koje promoviše angažovanu, aktuelnu i autorsku umetnost upriličiće projekciju filma u okviru druge kulturno-umetničke manifestacije. Dokumentarni film "Okupirani bioskop" biće prikazan u okviru 16. Međunarodnog festivala kratkometražnog filma Filmski Front.

FILMSKI FRONT Predstavlja žiri

Neki od filmova već su prikazivani na velikim festivalima u regionu i inostranstvu kao što su Sandens, Lokarno, Kanski ili Berlinski filmski festival i mnogi drugi, a krajem oktobra boriće se za nagradu stručnog žirija koji je sastavljen od renomiranih filmskih umetnika.

ZVANIČNA SELEKCIJA 16. FILMSKOG FRONTA

Pogledajte liste filmova za MEĐUNARODNU i SRBIJA/REGION selekciju filmova na FILMSKOM FRONTU.

FILMSKI FRONT
Predstavlja zvaničnu selekciju festivala

Ove godine Festival je oborio novi rekord jer je na konkurs pristiglo preko 1.000 filmova iz čitavog sveta. Selektor Festivala, Filip Markovinović, pogledao je sva ostvarenja i podelio ih u dve takmičarske kategorije.

FILMSKI FRONT
Zove te na:
“Frontić”

16. Međunarodni festival kratkometražnog filma, Filmski front koji će se, pod sloganom “Kratko, ali slatko!”, ove godine u svoj prateći program uvrstio je i Matine za decu.

FILMSKI FRONT “Kratko ali slatko!”
Raspisuje konkurs za volontere

Pozivamo sve zaljubljenike u film i dobro druženje da učestvuju u stvaranju i organizaciji 16. Filmskog fronta i prijave se za volontiranje.


KRATKOKRITIKA

Međunarodni festival kratkometražnog filma “Filmski front”, u okviru svog 16. izdanja koje se održava pod sloganom “Kratko ali slatko”, organizuje Kratkokritiku!, radionicu filmske kritike namenjenu srednjoškolcima.

Filmski Front pomera granice:
otvoren je konkurs za izložbu motion graphics radova!

Filmski Front, međunarodni festival kratkometražnog filma, koji se od 25-28. oktobra održava u Kulturnom Centru Novog Sada u svoje šesnaesto izdanje uključiće izložbu pokretnih grafika (motion graphics). Autori mogu da prijave svoje radove- animacije, prezentacije, animirane gifove, animirane elemente i sve ostale radove koji spadaju u ovu kategoriju.

Poslednja klapa
pred Front

Konkurs je završen i žiri zaseda. Sada brojimo dane do 16. Međunarodnog festivala kratkometražnog filma Filmskog fronta, ali brojimo i nove rekorde. Ove godine stiglo je preko hiljadu filmova na adresu Festivala. Selektor, filmski i pozorišni reditelj Filip Markovinović, sada treba da pregleda sva ostvarenja i podeli ih u dve takmičarske kategorije.

Iz potrebe, pre svega publike, ali i studenata Akademije umetnosti u Novom Sadu, još 2003 godine nastaje „Vojvođanski festival filma i videa“. Vrlo brzo, on prerasta u Festival kratkometražnog filma Filmski Front, a tada dobija i međunarodni karakter.
Ono što se, pak, od nastanka nije menjalo, jeste srž festivala koji do danas neguje i afirmiše autorski umetnički izraz, eksperiment, profesionalizam, ali i entuzijazam, kao i tradicionalne filmske forme. Mali, intiman festival, sa dugogodišnjom publikom iz godine u godinu samo raste o čemu najviše svedoči broj najnovijih ostvarenja profesionalnih produkcija kratkog filma iz celoga sveta koji se prikazuju u okviru Međunarodne selekcije. Međunarodni festival kratkometražnog filma Filmski front ujedno je i prozor u događanja iz sveta kratkog filma u Srbiji i region i jedan od poslednjih bastiona filmske umetnosti Novog Sada.
Iza Festivala stoji Kino klub Novi Sad. Mladi ljudi Kino kluba u čijoj produkciji je do sada urađeno bliže stotinu kratkometražnih dokumentarnih, igranih, animiranih i eksperimentalnih filmova, kao i tri dugometražna igrana filma i dalje veruju da autorski film ima vernu publiku u Novom Sadu.
Festival se, sada već tradicionalno, održava poslednjeg vikenda u oktobru u Kulturnom centru Novoga Sada, a ulaz na sve festivalske dane je besplatan.
Konkurs za slanje filmova na Međunarodni festival kratkometražnog filma Filmski Front raspisuje se tokom juna, a obično traje do septembra meseca. Festival prima igrane, eksperimentalne, dokumentarne i animirane filmove, sa obaveznim uslovom trajanja do 30 minuta, kao i da su rađeni tokom tekuće ili prethodne godine.
Pobednika Srbija/region selekcije bira renomirani tročlani žiri, dok za pobednika Međunarodne selekcije glasa publika.

ČETVRTAK 25.10.

19:00h SVEČANO OTVARANJE FESTIVALA

19:10h MEĐUNARODNA SELEKCIJA

Excuse me, I’m looking for the ping-pong room and my girlfriend,
r: Bernhard Wenger (2018, Austrija, 23’)
Road Accident, r: Anna Dezhurko (2018, Rusija, 13’)
Rocco, r: Gerard Nogueira (2017, Španija, 9’)
I’m Cold Meat, r: Romain Laguna (2017, Francuska, 18’)
Midnight Run, r: Remya Raj (2018, Indija, 14’)
Touch, r: Rachel Anciaux & Laurence De Wilde (2018, Francuska, 2’)
Mayla, r: Rafael Klepfisch ( 2017, Belgija, 11’)
The Waste Land, r: A Cheng Dong (2017, Kina, 15’)

PETAK 26.10

18:00h DOKUFRONT SELEKCIJA

4 godine u 10 minuta, r: Mladen Kovačević (2018, Srbija, 63’)

20:00h MEĐUnarodna selekcija

Lunch Time, r: Alireza Ghasemi (2017, Iran, 16’)
The Last Cruise, r: Hristina Belousova (2018, Uzbekistan, 2’)
Timbo, r: Peiman Zekavat (2017, Velika Britanija, 9’)
We are in a Dream, r: Henna Välkky (2018, Finska, 6’)
Royal Blue, r: Dinko Draganović (2018, Austrija, 20’)
Natural Selection, r: Nikita Tamarov (2018, Rusija, 15’)
Sunscapades, r: Ben Mitchell (2018, Velika Britanija, 4’)
Silent Campine, r: Steffen Geypens (2017, Belgija, 15’)
Teenage Threesome, r: Arkadij Khaet (2017, Nemačka, 4’)
A Family Tale, r: José Corral Llorente (2017, Španija, 13’)

22:00h Srbija/region selekcija

Would You Look At Her, r: Goran Stolevski (2017, Makedonija, 18’)
Peloid, r: Bojan Stijović (2018, Crna Gora, 18’)
Krila i stvari, r: Jelena Gavrilović (2018, Srbija, 15’)
Ljeto ’17, r: Veno Mušinović (2018, Hrvatska, 10’)
Predmeti koji tonu, r: Filip Peruzović (2018, Hrvatska, 23’)
Roze, r: Tamara Todorović (2018, Srbija, 17’)

00:00h HORRORFRONT selekcija

Vonnis, r: Walt Bladt (2018, Belgija, 8’)
Gotcha, r: Stefani Doytchinova (2018, Bugarska, 21’)
Hammer Down, r: Daniel Pasto (2018, Amerika, 3’)
Quidnunc, r: Harry Ayiotis (2017, Kipar, 25’)
What Metal Girls Are Into, r: Laurel Vail, (2017, Amerika, 15’)
Simple Simon, r: Maninder Chana (2018, Kanada, 8’)
Insanium, r: Rui Pedro Sousa (2018, Portugal, 17’)

SUBOTA 27.10.

11:00h Frontić selekcija (izbor animiranih filmova za najmlađe, 6+)

Eho, r: Boriša Simović i Kosta Rakićević ( 2018, Srbija, 8’)
Bijela vrana, r: Miran Miošić ( 2018, Hrvatska, 9’)
Pužić slikar, r: Manuela Vladić-Maštruko ( 2018, Hrvatska, 8’)
Prošlo je s kišom, r: Siniša Ercegovac ( 2018, Hrvatska, 14’)
Bobo, r: Andrej Rehak (2018, Hrvatska, 13’)
Tweet-Tweet, r: Zhanna Bekmambetova (2018, Rusija, 11’)

16:00h

Radionica filmske kritike za srednjoškolce

18:00h

OFF Novi Sad predstavlja: Okupirani bioskop, r: Senka Domanović (2018, Srbija, 87’)

20:00h MEĐUnarodna selekcija

Yover, r: Edison Sanchez (2018, Kolumbija, 14’)
The Fox, r: Sadegh Javadi Nikjeh (2018, Iran, 10’)
May Day, r: Olivier Magis & Fedrik De Beul (2017, Belgija, 22’)
One Night, r: Guillaume Caramelle (2018, Francuska, 2’)
Prisoner of Society, r: Rati Tsiteladze (2018, Gruzija, 15’)
Requiem, r: Juanma Juárez (2018, Španija, 4’)
The Shadow of an Owl, r: Mikhail Shulaev (2018, Rusija, 15’)
Pulse, r: Sarah Forest & Cécile Floucat & Pauline Javelot &
Juliette Gales & Thibaut Wambre & Kevin De Garidel (2018, Francuska, 7’)
A Drowning Man, r: Mahdi Fleifel (2017, Danska, 15’)

22:00h Srbija/region selekcija

Griža Savesti, r: Strahinja Mlađenović (2018, Srbija/Slovenija, 12’)
Sultan of Swell, r: Igor Zečević (2018, Srbija, 2’)
Nitko nije savršen, r: Barbara Vekarić (2018, Hrvatska, 18’)
Tesla izumetnik, r: Dragan Stojmenović (2018, Srbija, 5’)
Majkino zlato, r: Irfan Avdić (2018, Bosna i Hercegovina, 27’)
Silvio zmaj, r: Lucija Bosančić (2017, Hrvatska, 13’)
Mogu sam, r: Nikola Polić (2018, Srbija, 17’)
Banana Boy, r: Matteo Moeschler (2018, Slovenija, 7’)

NEDELJA 28.10

16:00h

Radionica filmske kritike za srednjoškolce, Likovni salon Kulturnog centra Novog Sada

19:00h Srbija/region selekcija

Koliva, r: Andrey Ilievski Volkashin (2017, Makedonija, 24’)
Susret dva istoka, r: Marija Momić (2017, Srbija, 7’)
Pratiš li ti mene?, r: Petra Grgić (2017, Hrvatska, 6’)
Februar, r: Mlađen Minić (2017, Srbija, 20’)
Vražja posla, r: Višeslav Radić (2018, Hrvatska, 1’)
Naopako, r: Filip Zadro (2017, Hrvatska, 13’)
Prioritet, r: Jovana Kovanović (2017, Srbija, 10’)
Strano telo, r: Dušan Zorić (2018, Srbija, 21’)

21:30h DOKUFRONT SELEKCIJA

Majči, r. Josip Lukić (2018, Hrvatska, 52’)

22:30h PROGLAŠENJE POBEDNIKA

23:00h SHORT CLOSING PARTY

PUBeraj









Neputovanja u nove svetove
– Ana Nedeljković -

Vizuelna umetnica koja se bavi crtanjem, umetničkim instalacijama i animiranim filmom, Ana Nedeljković, diplomirala je slikarstvo na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu. Svetska premijera njenog poslednjeg filma ‘Neputovanja’ (2018) bila je ove godine na 68. Berlinalu, gde je njen prošli film ‘Rabbitland’ nagrađen Kristalnim medvedom nekoliko godina ranije. ‘Neputovanja’ su samo tokom oktobra proputovala preko 12 festivala širom sveta i vratila se sa brojnim nagradama, a Anu je neputovanje dovelo u Novi Sad, na 16. Međunarodni festival kratkometražnog filma Filmski Front, kao članicu žirija regionalne selekcije.

S obzirom da se baviš animacijom I stop motion tehnikom, koja je prednost animacije u odnosu na druge filmske žanrove?
Animacija je super filmski žanr i meni je veoma drago što se bavim njome, zato što za razliku od klasičnog igranog filma, ja imam neograničenu mogućnost da izmišljam svetove koji ne postoje, da izmišljam karaktere koji ne postoje, i zapravo, neke stvari koje ja primećujem u našem realnom okruženju da prikažem na znatno znatno luđi način. U današnjem društvu koje je potpuno zasićeno razno raznim medijskim, dokumentarnim slikama, ljudi su već poprilično oguglali na te klasične, realne slike, i ako hoćeš da prikažeš neku dosta jasnu poruku, možda je to čak danas lakše s animacijom.

Zašto su tvoji ‘glumci’ baš od plastelina?
Još od kako sam bila devojčica, ja sam se zapravo igrala plastelinom. Čak se dobro sećam kad sam imala 4,5,6,7 godina, kad su me pitali čime bih želela da se bavim u životu, ja sam rekla da želim da pravim lutke od plastelina, da kreiram svetove i da mi to bude posao. Naravno da su se svi svi smejali, kao da to ne može da bude posao, ali ja trenutno imam 40 godina, i dalje se igram plastelinom i nekada mi ljudi daju novac za to.

Zašto su zečevi roze boje nemaju mozak?
Ja sam još na fakultetu počela da kreiram svoje karaktere zlih devojčica i zečeva bez mozga. Želela sam da stvorim taj jedan svet koji ima dovoljno elemenata da može da služi kao jedna kritička platforma za svet koji nas okružuje. Pošto svoje filmove tretiram kao neku vrstu društvenih eksperimenata, zečevi su poznate životinje na kojima se rade raznorazni eksperimenti. Iako naravno da ne mislim da na životinjama treba raditi eksperimente, zečevi su bili super podloga. A roze, pa tu imam dva odgovora. Jedan je zato što se roze boja tretira kao nešto što je slatko i nešto što je kič, i onda kada roze boju staviš u neki brutalno razoreni svet, to super funkcioniše. A nekada davno kada sam počela da kreiram zečeve, ja sam bila traumatizovana Pink televizijom koja je tada postojala, i ja sam mislila da ću par godina kasnije pričati da je to jedna moja trauma iz mladosti. Ali i dan danas Pink televizija postoji, na gotovo isti način.

Šta je bila inspiracija za stvaranje filma “Neputovanja”?
Neputovanja su, na žalost, inspirisana mojom ličnom traumom života u Srbiji, naročito tokom tog problematičnog perioda koji smo imali 90ih. Ja ne volim da se vraćam na priče o prošlom vremenu, ali to jeste priča o mom detinjstvu i mojoj mladosti. Bilo je veoma otežano da se putuje zbog viznog režima, i ja zapravo do svoje 20 i neke godine nikada nisam nigde putovala van granica Srbije. Bila sam poprilično istraumirana zbog toga- imala sam sve vreme osećaj da je to neka moja lična greška, da sam ja nešto pogrešila, a ne greška tadašnjeg užasnog političkog sistema. I naravno onda smo Nikola Majdak i ja , sa kojim zajedno radim filmove, pronašli način kako da lični osećaj koji je bio vezan za neke snove koji sam sanjala u tom periodu, pretvorimo u jednu mnogo opštiju priču o nemogućnosti putovanja, o životu u izolovanoj zemlji, o tome koliko državne granice određuju naše lične granice I naš lični identitet.

Za kraj, šta je bolje kad je kratko?
Kratki film. Mislim da je super ovaj festival i kako funkcioniše. I mislim da su kratki filmovi zaista jako bitni. Kao što se i animacije tiče, mislim da je kratki animirani film jedno super izražajno sredstvo. Moj tačan odgovor na ovo pitanje- to je kratki animirani film!

Na kraju, Ana nas ostavlja i sa porukom mladim animatorima, i poručuje da animacija nije samo tehnika kao što se jako često tretira. Ona veruje da je animacija je mnogo više od toga, pored toga što je sve šareno I što se sve mrda,,. iza svega toga postoji mogućnost pričanja nekih ozbiljnih priča i drugih svetova.